Třída 3A - procvičování
13. březen
Na co se zaměřít?
Čtení - denně číst, někteří už čtou plynule, někteří ještě slabikují. Pokračovat v každodenním hlasitém čtení.
Číst s porozuměním - přečtený text, úryvek, část reprodukovat - vyprávět vlastními slovy, o čem jsem četl(a).
Psaní - píšeme jednoduché věty (pravidlo psaní vět - na začátku velké písmeno, uvnitř oddělená slova, na konci znaménko ?!.)
- přepis - z tiskacího do psacího písma, opis psací písmo, diktát
- každý napsaný text si několikrát přečíst - doplnit znaménka, neškrtáme, raději napíšu slovo znovu
Zkontrolovat penály - ořezaná tužka, pero, lepidlo, nůžky, vložit krátké pravítko (10 - 15 cm) na podtrhávání
V sešitech se na obalu objevily známky ze samostatné práce, zelená 1 v žákovské knížce je za pět úkolů, které vypracují v hodině navíc (razítko palec "jsi jednička")
Připravuji úkol na březen - téma Velikonoce - pokud byste měli nějaký nápad, ráda ho přivítám.
29. leden
Procvičování o jarních prázdninách
Děti mají zadání úkolů k procvičování v notýsku.
Měly by si číst - ať už ze Slabikáře, karty ke čtení nebo vlastní knihy.
Určitě není cílem prázdnin denně sedět u učení. Všichni si potřebujeme odpočinout a načerpat energii do dalšího pololetí.
¨Lenka Pázlerová
7. listopad
Říjnová soutěž skončila. Chválím všechny, co se zúčastnili. Úkol jsme vypočítali v hodině matematiky. Všichni řešitelé jako poradci s nadšením pomáhali.
Listopadový úkol
Začíná listopad a pomalu se blíží období adventu. S tím jsou spojeny různé svátky, tradice a zvyky.
Kdo a kdy přijíždí na bílém koni?
Napiš (rodiče ti určitě pomohou) a nakresli obrázek, co to znamená.
Už se moc těším na řešení.
11. říjen
Co potřebujeme nejvíce procvičovat je psaní - předepsané cviky, správné tvary a úprava. Někdo ještě nezačal brát úkoly z psaní (Písanka i Živá abeceda) vážně., domácí úkol měli mnozí odbytý. Zatím hodnotím razítky (tužky v různých podobách

i razítko Škrábeš jakou kocour). Tento týden dostanou domů opět Písanku, prosím dohlédněte na vypracování - nejdříve si uvolnit ruku, rozepsat se na cvičném papíru a potom teprve do sešitu. Samozřejmě, že přípravné rozepsání by nemělo být na celý papír, aby se děti neunavily dřív, než budou psát do sešitu.
Každý den, prosím, zkontrolujte ořezané tužky i pastelky v penálu.
Věřím, že přípravu na psaní prvních písmen společně zvládneme.
Řešení zářijové hádanky přinesla spousta dětí. Vodníci v různých podobách jsme si vystavili ve třídě a všichni řešitelé dostali pochvalu.
Začíná nový měsíc, tady je úkol na říjen. Tentokrát z matematiky, kterou mají děti rády.
Těším se na vaše řešení. L. P.

4. září
Už umíme tři písmena - hlásky. Je třeba procvičovat si jejich čtení. Budu se snažit, aby si děti domů nosily co nejvíce Živou abecedu, kde jsou úkoly k procvičování písmen (např. str. 34, 38, 44). Každý den by měly "trénovat".
Těšíme se na knížku Filípka, kterou si vybral k četbě.
Hra k rozlišování hlásek:
Porouchal se telefon,
dřív vyzváněl jako zvon.
Jakápak to zpráva byla,
která na - p - začínala?
Děti si vymýšlejí slova na určenou hlásku, udělají si z rukou bubínek a slovo vyslabikují. Nakonec se snaží s tímto slovem vytvořit celou větu.
Užijte si to s dětmi
L. P.
22. září
Na co se zaměřit v domácí přípravě?
Při psaní, vybarvování dohlédnout na správné držení tužky, pastelky. Děti znají, jak mají správně sedět, kam směřuje tužka i jak daleko mají mít hlavu od sešitu. Ruku si před psaním i při vypracování uvolňují - znají říkanku.
Dobrovolný úkol do konce září. Uhádneš hádanku? Nakreslené nebo napsané řešení mi noste do školy. Už se těším.
KDO JE TO?
V RYBNÍCE SVĚTNICE,
PO STRANÁCH POLICE,
BAREVNÉ HRNÍČKY,
POKLIČKY, DUŠIČKY.
ZELENÝ PÁN
NENÍ TU SÁM.
OKOUN, ŠTIKA, KAPR,
VĚRNÝ JEHO BRATR.
U MLÝNA TO PĚKNĚ KLAPE,
ZE ŠOSU MU VODA KAPE..