9. dubna 2021Nástup 1.-5. ročníků do školyVážení rodiče a žáci,
provoz od pondělí bude probíhat následovně:
Informace k nástupu žáků do školy ode dne 12. 4. 2021
(týká se jen 1. – 5. ročníků základní školy)
- Režim výuky žáků 1. - 5. ročníků bude probíhat v režimu tzv. rotační výuky, tzn. jeden týden ve škole - prezenčně, druhý týden doma – distančně.
- Žáci i pedagogové budou testováni 2x týdně (v pondělí a ve čtvrtek), a to antigenními samotesty typu „LEPO testy“, které všichni obdrží ve škole.
- V testovacích dnech (pondělí a čtvrtek) žáci nastupují do školy dle speciálního rozpisu (viz níže), v ostatních dnech (út, stř, pá) výuka ve všech třídách začíná v 8. 00 hodin - škola bude pro žáky otevřená od 7.40 hodin.
- První den, 12. 4. 2021, každý žák ráno do školy přinese vyplněné prohlášení.
- Pro žáky zákonných zástupců, kteří jsou členy IZS (Intergrovaného záchranného systému) je v naší škole poskytována výuka nepřetržitě ve sběrné třídě, do skupiny IZS patří:
- zdravotničtí pracovníci poskytovatelů zdravotních služeb,
- pedagogičtí pracovníci, kteří zajišťují prezenční vzdělávání v mateřské škole,
základní škole, školní družině, školním klubu, v oborech vzdělání Praktická škola jednoletá nebo Praktická škola dvouletá, nebo
- pedagogičtí pracovníci školských zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné
- výchovy,
- zaměstnanci bezpečnostních sborů,
- příslušníci ozbrojených sil,
- zaměstnanci orgánů ochrany veřejného zdraví,
- zaměstnanci uvedení v § 115 odst. 1 a další zaměstnanci v sociálních službách podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
- zaměstnanci Úřadu práce České republiky,
- zaměstnanci České správy sociálního zabezpečení a okresních správ sociálního zabezpečení
- zaměstnanci Finanční správy České republiky.
Příslušnost k vybraným profesím zákonný zástupce doloží škole potvrzením zaměstnavatele, a to 1. den nástupu dítěte do školy (odevzdá toto potvrzení na recepci školy ve velké budově nebo zašle mailem na: recepce@skolahovorcovice.cz).
Informace k testování:
- Testování bude probíhat tzv. samoodběrem, u kterého není nutná asistence zdravotnického personálu, v naší škole bude při testování asistovat proškolený personál
|
|
- V případě testování žáků 1.-3. ročníku 1. stupně ZŠ je umožněna asistence při provádění testu třetí osobou (zákonný zástupce či jiná osoba, která musí mít souhlas nebo být pověřena zákonným zástupcem a zároveň s touto asistencí souhlasit)
- Dále v ostatních individuálních případech, kdy testovaný žák není schopen provést test sám (např. z důvodů fyzických či jiných indispozic), je také možná asistence třetí osoby.
V takovém případě proběhne testování ve vyhrazených prostorách školy tak, aby nedošlo
k rizikovému kontaktu této asistující osoby s ostatními dětmi, žáky či studenty
- Pokud se některý žák nebo zaměstnanec nebude moci zúčastnit testování v určený den, je nutné jej otestovat v první den jeho přítomnosti. Dále pokračuje dle rozvrhu testování
s ostatními.
|
|
Testování bude probíhat ráno před vyučováním ve dvou prostorech naší školy:
1) velká budova: a) hala TV (pro žáky s asistencí zaměstnanců škol)
2) malá budova: b) prostor MF učebny a třída 1. B (pro žáky s asistencí zaměstnanců školy)
c) prostor bočního vchodu do budovy (pro žáky s asistencí zákonného zástupce)
testování v týdnu od 12. 4. 2021 (po a čt) |
čas |
tělocvična |
malá budova ZŠ |
7.30 |
sběrná třída pro IZS –
(výuka probíhá v VI.B)
|
--- |
7.40 |
V.B |
II.B |
8.00 |
V.A |
III.B |
8.20 |
IV.B |
--- |
|
|
|
|
|
|
testování v týdnu od 19. 4. 2021 (po a čt) |
čas |
tělocvična |
malá budova ZŠ |
7.30 |
sběrná třída pro IZS –
(výuka probíhá v VI.B)
|
--- |
7.40 |
IV.A |
I.A |
8.00 |
III.A |
I.B |
8.20 |
II.A |
--- |
Jak bude probíhat testování:
Instruktážní video
Pokud je výsledek pozitivní, testovaný je poslán do izolační místnosti, případně rovnou odchází ze školy, má-li nezletilý žák souhlas zákonného zástupce k samostatnému odchodu.
- Škola vydá pozitivně testované osobě nebo zákonnému zástupci potvrzení o tom, že byl pozitivně testován. Zákonný zástupce je povinen telefonicky nebo jiným obvyklým dálkovým způsobem informovat o pozitivním testu poskytovatele zdravotních služeb v oboru všeobecného praktického lékařství nebo praktického lékařství pro děti a dorost a ten je povinen rozhodnout o indikaci vyšetření metodou RT-PCR a vyplnit elektronickou žádanku k tomuto vyšetření.
- Dítě, žák, student či zaměstnanec s pozitivním výsledkem testu se může vrátit k prezenční výuce buď po předložení negativního konfirmačního testu RT-PCR nebo po skončení povinné izolace; potvrzení o ukončení izolace vydává poskytovatel zdravotních služeb v oboru všeobecného praktického lékařství nebo praktického lékařství pro děti a dorost.
- u osob, které doloží negativní výsledek PCR testu na přítomnost viru SARSCoV-2 nebo negativního výsledku POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 provedený na odběrovém místě, které nejsou starší 48 hod., a pokud tyto osoby nemají příznaky onemocnění COVID-19.
- Testování se neprovádí u zaměstnanců, kteří jsou zároveň zaměstnanci jiné školy či školského zařízení, a předloží potvrzení o negativním výsledku testu vystavené touto školou či školským zařízením. Toto potvrzení o negativním výsledku preventivního testu (ať již antigenního nebo PCR) nesmí být starší 48 hod.
- Testování se neprovádí u osob, které absolvovaly z důvodu onemocnění COVID-19 izolaci minimálně v rozsahu podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví upravujícího nařizování izolace a karantény a zároveň neuplynulo více než 90 dnů od prvního PCR testu s pozitivním výsledkem. Tuto skutečnost musí osoba prokazatelně doložit. Pokud ji škole nedoloží, tak se účastní testování dle harmonogramu školy.
- Testování se neprovádí u osob, které mají vystavený certifikát Ministerstva zdravotnictví ČR o provedeném očkování proti onemocnění COVID-19, a od aplikace druhé dávky očkovací látky v případě dvoudávkového schématu podle souhrnu údajů o léčivém přípravku (dále jen ,,SPC“) uplynulo nejméně 14 dní.
- Neúčast žáka na testování
- Pokud se dítě, žák nebo student neúčastní prezenčního vzdělávání z důvodu neúčasti na testování, škola bude absenci evidovat jako omluvenou. Při této omluvené absenci škola sice nemá povinnost zajistit žákovi distanční způsob vzdělávání dle zákona, ale bude se snažit poskytnout mu přiměřenou formu studijní podpory.
- K testování se může dostavit dítě, žák, student nebo zaměstnanec školy pouze tehdy, pokud nemá příznaky infekčního virového onemocnění.
|
Provoz družiny probíhá v režimu rotační výuky, tzn. jen pro prezenčně vzdělávané děti v daném týdnu, a to jen pro žáky 1. -3 ročníků. Pokud nebude dítě do družiny docháte, omluvte ho prostřednictvím sms vedoucí družiny, janě Bartošové.
Provoz školní jídelny probíhá v režimu rotační výuky, tzn. výdej a stravování v jídelně jen pro prezenčně vzdělávané žáky v daném týdnu, distančně vzdělávaní žáci zůstávají v režimu jídla do jídlonosičů, a to v nezměněném čase.